oncontextmenu="return false">

För & nackdelar med Canon Eos 1100D

 
Jag fick en fråga här på bloggen om vad jag tycker är bra och vad jag tycker är dåligt med min kamera, Canon Eos 1100D. För och nackdelar alltså. Jag tänkte skriva ett litet inlägg nu om vad jag tycker om den.
 
Fördelar
  • Priset är ju verkligen grymt bra! beroende på vart man köper den så kostar den ju lite olika, men mellan 3000 och 4 000 kr kostar den. Tror min kostade ungefär 3 200. Så det är ju verkligen en fördel att man får en så bra kamera för ett så billigt pris, för den är jättebra verkligen!

 

  • En annan fördel är att kameran är så pass lätt om man jämför med många andra kameror. Går man runt med den länge blir det ju inte lika jobbigt att bära på den. ;)

 

  • Jag vet inte om det är så med alla systemkameror, men med den här behöver man iallafall inte använda blixt, i den flesta fallen. Iallafall i dagsljus. Jag använder nästan aldrig blixten.

 

  • Har hört att kameran är bra att köpa som sin första systemkamera. Den är enkel att lära sig och inte allt för avancerad (men man kan ändå göra rätt mycket med den).  Är man inte värsta proffsfotografen så funkar den här hur bra som helst.

Nackdelar

  • Det står att kameran ska ha autostabilisering, men jag tycker inte den funkar jättebra. Man måste hålla kameran väldigt still ändå. Ganska ofta kan man ta bilder som man tycker ser bra ut när man kollar på kameradisplayen men sen när man lägger in bilderna i datorn och ser de större så kan man bli lite besviken. Så man får tänka på att hålla kameran så still som möjligt och om man ska fota t.ex landskap, t.ex ut över havet så är det nog rätt bra att ha ett stativ. Det blir nog mitt nästa köp till den här kameran.

 

  • Kameradisplayen är inte heller världens bästa. Man kan tycka att bilderna ser lagom ljusa ut på displayen, men när man lägger in dem i datorn kan det var för ljusa t.ex, men det har bara hänt mig ett par gånger så det är inte en så stor nackdel.

Annars älskar jag verkligen kameran och rekomenderar den verkligen!

Hoppas du blev nöjd med svaret, Frida. Kram


Kommentarer
Postat av: Frida

Tack för svaret! Verkligen snällt gjort :D
Men en till fråga (heheh), hur är den att filma med? Har den autofokus så den fokuserar av sig själv? :)

kramar

2012-07-15 @ 15:19:34
URL: http://fridaannas.blogg.se
Postat av: Sofie [fotoblogg]

SV: Jag lyssnar på musik :) Ha en bra dag!

2012-07-15 @ 15:25:14
URL: http://sofoto.blogg.se
Postat av: Mathilda strand

Åh, jag har råd med den! :D
Vart köpte du kameran? hehe.
Fast den finns väll på väldigt många "affärer" men , vill vara säker (:

Svar: Weeeey :D Jag fick den när jag fyllde år, men som du säger så kan man köpa den på de flesta ställen där de säljer kameror. :)
Carolina - FOTO

2012-07-15 @ 17:46:26
URL: http://www.mathiildastrand.devote.se
Postat av: Edith

Vilken fiin blogg du har, kul fakta om din kamera. Födelarna och nackdelarna! :)
Allt bra med dig idag?
kram

2012-07-15 @ 20:53:37
URL: http://lillcutemee.blogg.se
Postat av: Jasmin - The dream of being famous!

Hur planer för idag? :) Har en tävling på min blogg var gärna med! http://jaasses.webblogg.se/2012/july/tavling-vinn-en-lank-1.html#comment (direkt länk)
-
Kommentera gärna på min blogg annars får jag ju aldrig svar på frågan! (Det med den nya blogg.se designen)

2012-07-17 @ 04:07:33
URL: http://jaasses.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0